Liikuntaneuvonnan kehittämishanke etenee – ilmoittautuminen ryhmäneuvontaan alkaa 17.7.2023

15.6.2023 Liikunta

Huhtikuussa käynnistyneeseen liikuntaneuvonnan kehittämishankkeessa on päästy hyvin vauhtiin. Yksilöneuvottavia saatiin pilottivaiheeseen mukaan 12 henkilöä ja kaikkien alkutapaamiset on nyt järjestetty onnistuneesti. Hankkeen palaute on ollut positiivista. Sekä kuntalaisten keskuudessa, että päättäjätasolla pidetään hyvänä asiana kuntalaisten terveyden edistämistä ja liikunnallisen elämäntavan tukemista. Yksilöasiakkaiden kanssa jatketaan neuvontoja henkilökohtaisesti ja jokaisen tavoitteen mukaisesti. Elokuussa käynnistyy yli 65 –vuotiaille ryhmämuotoinen liikuntaneuvonta. Siihen kohderyhmänä ovat henkilöt, joilla on tuki- ja liikuntaelinsairaus ja/tai tyypin 2 diabetes. Ilmoittautuminen ryhmäneuvontaan alkaa 17.7. ja ensimmäinen tapaaminen on viikolla 32.

Liikuntaneuvonnan hankkeeseen saatiin hankeavustusta 20 000 euroa Etelä-Suomen aluehallintovirastolta, kokonaisbudjetti on 40 000 euroa. Hanketyöntekijä Veera Tulonen aloitti huhtikuun alussa liikuntaneuvonnan kehittämisen parissa ja hanke jatkuu vuoden loppuun asti. Tämän vuoden aikana olisi tarkoitus saada pilottivaiheista tietoa siitä, minkälainen liikuntaneuvonta Lopella olisi toimivin ja mihin suuntaan palvelua lähdetään lisää kehittämään.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen

Veera Tulonen