Syyslomaviikon ohjelmaa

4.10.2024 Hyvinvointi ja vapaa-aika

Hyvinvointi- ja vapaa-aikapalveluiden järjestämää ohjelmaa

pe 11.10. Disko Loppisalissa klo 17-19 alakouluikäisille ja klo 19 – 21 yläkouluikäisille (Opintie 2-4).

ma 14.10. klo 10-12 Pienpelit Lastikassa. Erilaisten pallopelien pelailua koululaisille.

ti 15.10. klo 10-12 Liikuntasäpinät Elmolassa (Opintie 2-4)

ke 16.10. klo 9-12 Lautapelejä ja askartelua Kuntalassa (Holvitie 4)

to 17.10. Retki Heurekaan. Muutama paikka vielä jäljellä. Ilmoittaudu mikko.simola@loppi.fi.

18.10 – 19.10. Lanit Kuntalassa (Holvitie 4). Ilmoittautumiset viljami.lindholm@loppi.fi.

Syyslomaviikolla ei ole Harrastamisen Suomen mallin kerhoja eikä nuorisotilatoimintaa.

Lähiruokaleiri

14.-18.10.2024 päivittäin klo 9-15, Yhtenäiskoulun kotitalousluokka. Järjestää Lopen 4H yhdistys.

Lähiruokaleirillä lapset valmistavat lounaan ja välipalan ohjaajien avustuksella. Leirillä hyödynnetään paikallisia lähituotteita. Päivien teemoina on mm. kasvikset ja vihannekset, marjat ja sienet, riista, peruna. Leirillä on päivittäin myös liikuntaa ja muuta oheistoimintaa. Leiri on suunnattu 7-12 vuotiaille. Leirille otetaan enintään 12 lasta. Leirille voi tulla vaikka vain päiväksi tai koko viikoksi. Osallistumismaksu 4H-jäseniltä on 10€/pvä tai 45€/vko, ei-jäseniltä 15€/pvä. Kaikki leiriläiset ovat vakuutettuja!

Tiedustelut sähköpostilla joonas.tikander@4h.fi tai p. 041 317 2077. Ilmoittautuminen 6.10 mennessä täällä >>

Lainaa liikuntavälineitä kirjastosta

Kokeile jotain uutta liikuntalajia ja lainaa kirjaston liikuntavälinekärrystä liikuntavälineitä. Välineet lainataan kirjastokortilla ja laina-aika on kaksi viikkoa. Liikuntavälineitä voi lainata myös kirjaston omatoimiaikana.

Katso mitä lainaamosta löytyy >>

Lähde retkelle luontoon

Lopen ulkoilureitit houkuttelevat retkeilemään koko perheen voimin ja eväiden nauttimiseen löytyy kivoja taukopaikkoja.

Pikku Samon reitti on 3,5 km mittainen lapsiperheille sopiva reitti. Maasto on vaihtelevaa harjumetsää ja puustoista suoaluetta. Reitin varrelta löytää myös kulotettua metsää. Reitin viitoitus on merkitty myötäpäivään keltaisilla pyöreillä muovilätkillä.

Noin kilometrin pituisen esteettömän Samon reitin voi kiertää myös lastenrattaiden kanssa. Reitille saavutaan Pilpalantieltä, jonka jälkeen ajetaan metsäautotietä noin 2,5 km parkkipaikalle asti. Reitin varrella on ylä- ja alamäkeä. Reitti päättyy taukopaikalle missä voi tehdä tulet ja evästellä.

Tutustu ulkoilureitteihin ja luontokohteisiin >>

Lue myös