Yleinen

Visit Riihimäki -verkkosivusto avautuu kolmen kunnan yhteistyöllä

Visit Riihimäki -sivuston kokoaminen lähti liikkeelle kesäkuussa 2021, kun Riihimäen Messut sai rahoituksen Hämeen liitolta Riihimäen seudun matkailuhankkeelle – Yhdessä eteenpäin. Matkailuala on kärsinyt pahasti koronapandemiasta, ja hankkeen yhtenä tärkeänä tavoitteena on koronasta elpyminen. Visit Riihimäki -sivustoon kuuluvat Lopen, Riihimäen ja Hausjärven matkailutoimijat ja kunnat. Visit Riihimäki -sivustoa ja brändiä rakennetaan kuntien kesken yhteistyössä.

Visit Riihimäki -sivusto on auennut

Visit Riihimäki -verkkosivustoa on rakennettu yhteistyössä Lopen, Riihimäen ja Hausjärven kanssa. Riihimäen Messut on hankevastaavana vastannut työpajoista ja etenemisestä. ”Meillä oli tiukka aikataulu, koska tähtäsimme siihen, että verkkosivusto avautuu ennen Matka-messuja. Meitä auttoi valtavasti se, että saimme valmiin pohjan Riihimäen kaupungilta”, kertoo hankevastaava, messujohtaja Ninni Manninen. Riihimäen kaupungin verkkosivu-uudistus valmistui syksyllä 2021. Myös Loppi ja Hausjärvi ovat uudistamassa parhaillaan verkkosivujaan. Visit Riihimäki -sivusto rakentuu WordPress -pohjaan, jota on muokannut Geniem. Visit Riihimäki -sivustolle pääsee myös domaineilla visitloppi.fi ja visithausjarvi.fi.

Visit Riihimäki -sivut on rakennettu palvelemaan seudulle tulevaa matkailijaa. Sivut on koottu kohteet ja kokonaisuudet edellä. Sivuilla esitellään muun muassa polut ja reitit, museot, tilamyymälät, aktiviteetit sekä majoitusmahdollisuudet. Ihastu kohdassa on nostettu potentiaalisia ihastumisen kohteita ja suunnittele kohdassa helpotetaan matkailijan saapumista ja matkan suunnittelua alueella. Matkailusivusto elää ja kehittyy, joten ideat ja toiveet sivuston sisällöstä ovat koko sen elinkaaren ajan tervetulleita.

Visit Riihimäen ilme

Visit Riihimäelle on luotu syksyllä 2021 visuaalinen ilme yhteistyössä mainostoimisto Preciksen kanssa. Visit Riihimäen matkailun kärjiksi on määritelty Let’s Go Tavastia -hankkeessa luonto, kulttuuri, hyvinvointi ja paikallinen elämä. Värimaailma lähti näistä kärjistä. Pääväriksi valittiin vihreä, koska se kuvastaa hyvin luontoa, joka on tärkeä matkailuvaltti seudulla. Mainostoimisto piirsi myös silhuetin alueesta, missä voidaan vasemmalta oikealle kulkea Lopen läpi Riihimäelle ja siitä edelleen Hausjärvelle.

Kolmen kunnan tiivistä yhteistyötä matkailun eteen

Riihimäki, Loppi ja Hausjärvi ovat tehneet matkailussa tiivistä yhteistyötä jo ennen hanketta. Kaupunki ja kunnat sijaitsevat niin lähellä toisiaan, että matkailija voi helposti käyttää eri paikkakunnilla olevia palveluita. Tärkeänä yhteistyössä nähdään tasa-arvo kohteiden suhteen. Tällä tarkoitetaan sisällön tuottamista matkailijaa kiinnostavista aiheista. Yhteisenä tavoitteena on matkailun kasvu alueella ja elpyminen koronapandemiasta.

Riihimäen Messut sai matkailuhankkeelle kesäkuussa 2021 rahoitusta Hämeen liitolta. Matkailuhankkeen tarkoituksena on luoda organisaatio ja koota kumppanuusverkosto seudullisen matkailun edistämistä varten. Riihimäen Messut on verkkosivujen lisäksi tuottanut matkailuesite Parhaita Paloja, joka ilmestyy helmikuun alussa. Lisäksi hankkeen puitteissa on järjestetty verkostotapaamisia sekä luotu sosiaaliseen mediaan Visit Riihimäen kanavat.

 

Lisää tietoja

www.visitriihimaki.fi

Ninni Manninen, messujohtaja, Riihimäen Messut / RTOY, 050 362 6051
ninni.manninen@riihimaenmessut.fi

Pauliina Lindgren, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Riihimäen Messut / RTOY, 050 516 4004 pauliina.lindgren@riihimaenmessut.fi

 

 


,

Asiasanat: matkailu

OLIKO SISÄLLÖSTÄ APUA?

Kyllä 0 Ei 0 Kyllä 0 Ei 0

Kommentit on suljettu.